سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت لوله استیل 316 با 316L

 

لوله استیل 316L یک ماده لوله است که به طور گسترده در مهندسی ساخت و ساز استفاده می شود. شکل لوله یک لوله استیل توخالی مستطیلی است. تجهیزات مکانیکی، تجهیزات پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، خطوط لوله انتقال صنایع غذایی و صنایع سبک یا قطعات مکانیکی از لوله های استنلس استیل 316L استفاده می کنند، اما بسیاری از دوستان 316L را با 316 اشتباه می گیرند.در ادامه به معرفی مختصر تفاوت لوله استیل ضد زنگ 316L و 316 می پردازیم. لوله های استیل ضد زنگ:

1. تفاوت در هزینه های تولید

تفاوت اصلی بین 316 و 316L در محتوای کربن است. 316L کمتر از 0.03? و 316 کمتر از 0.08? است. در سری استیل زنگ نزن آستنیتی، کربن عنصری است که به راحتی باعث خوردگی بین دانه ای می شود. هر چه محتوای کربن کمتر باشد، تمایل به خوردگی بین دانه ای کمتر است. بنابراین، مقاومت در برابر خوردگی 316L قوی تر از 316 است و قیمت آن گران تر از 316L است.

لوله استیل ضد زنگ 316

2. تفاوت در استحکام لوله های استیل ضد زنگ
استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 بیشتر از لوله استیل ضد زنگ 316 است. استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 بالاتر از لوله استیل ضد زنگ 520 مگاپاسکال ~ (316 لیتر) است. استحکام کششی لوله استیل ضد زنگ 316 تنها بیشتر از 480 مگاپاسکال است. این به این دلیل است که کربن یک عنصر تشکیل دهنده آستنیت قوی است که می تواند استحکام لوله های استیل ضد زنگ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

3. تفاوت در کاربردهای عملی

تفاوت هزینه بین استیل ضد زنگ 316L و استیل ضد زنگ 316 زیاد نیست. مقاومت در برابر خوردگی و جوش پذیری استیل ضد زنگ 316L به وضوح بهتر از استیل ضد زنگ معمولی 316 است. از دیدگاه سازنده، کارخانه های استیل ضد زنگ تمایلی به تولید ندارند زیرا تقاضا برای استیل ضد زنگ معمولی 316 بسیار کم است. بنابراین، گردش واقعی در بازار اساساً استیل ضد زنگ 316L کم کربن است. به طور کلی، استیل ضد زنگ 316 به ندرت فروخته می شود مگر اینکه تقاضای خاصی وجود داشته باشد.

4. تفاوت در جوشکاری

کربن بر مقاومت در برابر خوردگی لوله های استیل ضد زنگ اثر منفی دارد. به خصوص برای استیل های ضدزنگ که نیاز به جوش دارند، مقاومت در برابر خوردگی استیل ضد زنگ 316L کم کربن پس از جوشکاری کمتر از استیل ضد زنگ 316 است. 316L مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و بخش جوش استیل ضد زنگ 316 باید پس از جوشکاری محلول آنیل شود. در صورت استفاده از استیل ضد زنگ 316L، بازپخت محلول پس از جوشکاری مورد نیاز نیست.

5. تفاوت در مقاومت در برابر خوردگی
لوله استیل 316L دارای مقاومت در برابر خوردگی قوی تری است و برای مناطق خوردگی قوی مانند ساحل مناسب است. علاوه بر این، لوله استنلس استیل 316 برای در نظر گرفتن شرایط قبلی توصیه نمی شود.

چگونه مواد استیل ضد زنگ را انتخاب کنیم؟

1. قبل از خرید ورق استیل ضد زنگ، باید با توجه به محیط استفاده و هدف تصمیم گیری شود. اگر طبی یا آشپزخانه است، توصیه می شود استیل ضد زنگ بهداشتی را انتخاب کنید. برای دکوراسیون تحت فشار توصیه می شود لوله های جدار ضخیم سری 200 را انتخاب کنید. در صورت استفاده در محیط اسیدی- قلیایی، توصیه می شود استیل ضد زنگ 316 را انتخاب کنید.

2. ثانیاً، هنگام خرید مواد استیل ضد زنگ، بستگی به این دارد که آیا مواد مطابق با استانداردها هستند یا خیر. اگر متریال 304 را انتخاب کنید، بستگی به وجود مهر استیل روی لوله دارد. به طور کلی، مواد اصیل استیل ضد زنگ 304 هنگامی که برای 30 ثانیه با اسید مواجه می شوند تغییر رنگ نمی دهند. با این حال، در صورت خرید به مقدار زیاد، می توان نمونه هایی را برداشت و برای آزمایش به موسسات حرفه ای ارسال کرد.

3. سپس هنگام خرید مواد لوله استنلس استیل، بستگی به صاف بودن سطح مواد، یکنواخت بودن ضخامت، روشن بودن رنگ و غیره دارد. به طور خاص لوله های استیل بدون درز باید در حین کشش سرد پرداخت شوند یا نورد گرم، در غیر این صورت مستعد ضخامت ناهموار یا ترک بر روی سطح لوله است. اما اگر الزامی برای ظاهر وجود نداشته باشد، تاثیری در استفاده نخواهد داشت.

4. در نهایت، هنگام خرید مواد استیل ضد زنگ، بهتر است جنبه های مختلف را با هم مقایسه کنید یا با دوستانی که خرید کرده اند مشورت کنید. سعی کنید محصولاتی با شهرت خوب انتخاب کنید.