سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت های لوله استیل 304 و 316


لوله استیل ضد زنگ 316 بیش از 60 درجه لوله استیل ضد زنگ وجود دارد. لوله استیل ضد زنگ اساساً استیل کم کربنی است که حاوی کروم 10 درصد یا بیشتر وزنی است. این افزودن کروم است که خواص منحصر به فرد ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی را به استیل می دهد.لوله استیل های زنگ نزن آستنیتی 304 و 316 استیل های زنگ نزن جراحی یا پزشکی در نظر گرفته می شوند، آنها رایج ترین لوله استیل زنگ نزن هستند. تفاوت اصلی بین لوله استیل ضد زنگ 304 و 316 که آنها را متفاوت می کند، افزودن مولیبدن است، آلیاژی که مقاومت در برابر خوردگی را به شدت افزایش می دهد، به خصوص برای محیط های شور یا در معرض کلرید. لوله استیل ضد زنگ 316 حاوی مولیبدن است، اما 304 اینطور نیست.
هر دوی این لوله  استیل های 300 درجه به دلیل خواص جوشکاری و شکل دهی عالی خود شناخته شده اند که به آنها در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. این آلیاژها نمی توانند با عملیات حرارتی سخت شوند، اما می توانند با کار سرد استحکام بالایی پیدا کنند.
لوله استیل ضد زنگ 304 در مقابل 316
در کاربردهای دارویی، تولید برق و فرآیندهای شیمیایی، استیل های زنگ نزن آستنیتی مانند 304 معمولاً اولین انتخاب هستند. مولیبدن عمدتاً برای مقاومت در برابر خوردگی بیشتر در 316 استفاده می شود و آن را برای محیط های اسیدی تر ایده آل می کند. برخی کاربردهای حیاتی نفت، فرآیندهای شیمیایی و دریایی با گاز کلر خورنده نیازمند بهبود مقاومت در برابر خوردگی حفره و شکاف استیل های زنگ نزن اصلاح شده با مولیبدن 316 هستند.
300 سری آستنیتی – درجه معمولی: 304 کروم (17-25%). غیر مغناطیسی، غیر قابل عملیات حرارتی می تواند استحکام بالایی را با کار سرد ایجاد کند. مولیبدن (تا 7?) می تواند مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد - به ویژه مقاومت در برابر خوردگی حفره ای و شکافی.
کاربرد معمولی: مواد غذایی و نوشیدنی، برودتی، فرآیندهای شیمیایی، پزشکی (سوزن های پوستی، ایمپلنت ها، استنت ها)، لوله های ابزار دقیق/کروماتوگرافی، نفت و گاز، لوله های هیدرولیک و کاربردهای دریایی. گریدهای سوپر آستنیتی (نیکل بالا) عملکرد را برای کاربردهایی که به مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون/پوسته پوسته شدن شدید یا استحکام بالاتر نیاز دارند افزایش می دهد.